تور استانبول و مکان های دیدنی این شهر

تور استانبول و مکان های دیدنی این شهر

تور استانبول

و مکان های دیدنی این شهر

استانبول یکی دیگر از شهر های مهم و توریستی کشور ترکیه است و همه ساله پذیرای تعداد زیادی از توریستان در سراسر جهان است.در میان سایر شهر های ترکیه می توان استانبول را به عنوان بزرگترین انها نام برد.همچنین از این شهر به عنوان مرکز فرهنگی و اجتماعی این کشور یاد می شود.موقعیت جغرافیای استانبول به گونه ای است که در میان تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده است.جالب است بدانید تنها شهری که بخشی از آن در خاک آسیا و بخش دیگری از ان در خاک اروپا واقع شده است استانبول است. شما می توانید برای بازدید از این شهر همراه با تور استانبول که همه ساله در کشور و توسط آزانس های مسافرتی مختلف برگزار می شود سفر کرده و از انجا بازدید نمایید.

تور استانبول

از مکان های دیدنی که در استانبول وجود دارد می توان به بندر طبیعی شاخ طلایی اشاره کرد که یکی از دیدنی های این شهر به شمار می آید.تنگه بسفر دقیقا از وسط شهر می گذرد و نمایی بی نظیر به شهر بخشیده است. بخش غربی در آسیا قرار دارد و بخش شرقی شهر نیز در اروپا واقع شده است.این شهر دارای وسعتی به اندازه ۱۵۳۹ کیلومتر مربع اس و به سه بخش مهم تقسیم شده است:

بخش اول شبه جزیره تاریخی استانبول است که نواحی امین اونو و فاتح را در بر می گیرد.

بخش دوم شمال شاخ طلایی می باشد که مناطقی همچون بی اوغلو و بشیکتاش را در بر می گیرد.

بخش سوم نیز مناطقی همچون کوی‌های اوسکودر و کادیکوی که در سمت آسیایی قرار گرفته‌اند.

تور استانبول یکی از مقصدهایی است که همه ساله علاقه مندان به کشور ترکیه انرا برای گذراندن تفریحات خود انتخاب می کنند.در این شهر در حدود ۲۰% از کار صنعتی کل کشور را می توانیم ببینیم  و همین نشان دهنده بزرگ بودن و مهم بودن این مکان است.با توجه به توریستی بودن این شهر شاهد هستیم که هزاران هتل و مکان های تفریحی برای توریستان و مسافران در این شهر بنا نهاده شده که خود به مهمترین منبع در امدی استانبول بدل گشته است.مردمان استانبول اکثرا مسلمان می باشند و بیشتر انها نیز سنی می باشندو دنباله رو مکتب حنفی می باشند.اما در صد کمی از جمعیت این شهر نیز شیعیه و علوی هستند که در حدود یک تا یک و نیم میلیون نفر را شامل می شوند.

تور استانبول

در آخرین سرشماری رسمی که انجام داده اند جمعیت استانبول را در سال ۲۰۰۶ در حدود نزدیک به ۱۱ میلیون نفر اعلام کرده اند.علاقه مندان به تور استانبول می توانند از بازارهای این شهر دیدن نمایند. بازارهای بسیار پر زرق و برق و بزرگی که همیشه شلوغ بوده و همه چیز در انها یافت می شود. پیشنهاد می کنیم اگر به این شهر سفر کردید حتما از غذاهای محلی و استانبولی نیز میل نمایید  چرا که خوراک های بسیار خوشمزه ای را می توان در استانبول یافت.در مورد مکان های اقامتی هم از بهترین و درجه یک ترین هتل های ترکیه که در سطح جهان معروف هستند را می توانید در این شهر بیابید تا ساده ترین و ارزان ترین مسافرخانه های معمولی را. شما بر اساس میزان بودجه خود می توانید مکان اقامت را خود را مشخص سازید.

استانبول دارای دیدنی های بسیار زیادی است که با هم به چند مورد از ؟انها می پردازیم :

یکی از زیباترین موزهای ترکیه موزه ابا صوفیا نام دارد که در شهر استانبول واقع شده است.اولین بار این قصر زیبا توسط کنتسانتین بنا نهاده شد و بعد ها در قرن ۶ میلادی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.گنبدی به بزرگی و قطر ۳۱ متر  بر سر این قصر وجود داردو ارتفاع ان تا سطح زمین نزدیک به ۵۵ متر است.شما همه روزه به جز دوشنبه ها می توانید از این موزه زیبا دیدن نمایید.علاقه مندان به تور استانبول هرگز این مکان دیدنی را از دست ندهید.

مسجد سوکول لو محمد پاشا

این مسجد زیبا در ۱۵۷۷ و توسط شخصی به نام سینان ساخته شد. موقعیت جغرافیای این مسجد در نزدیکی مسجد سلطان احمد واقع شده است.شما می توانید نمونه ای از معماری کلاسیک ترکیه ای را رد این بنا مشاهده نمایید.کاشی کاری های زیبای را می توانید در فضای درونی مسجد ملاحضه نمایید.

تور استانبول

کاخ بیلربیی که رد قرن ۱۹ میلادی توسط سلطان عبدالعزیز بنا نهاده شده است از دیگر مکان های تاریخی استانبول به شمار می رود و دیدن ان خالی از لطف نخواهد بود.در فصل تابستان و برای پذیرایی از مهمانان عالی رتبه خارجی از این کاخ استفاده می کنند.از جمله مهمترین مهمان های خارجی کهدر این مکان از انها پذیرایی شده است ملکه فرانسه بوده است.شما می توانید همه روزه به جز دوشنبه ها  به صورت عمومی از این کاخ زیبا بازدید نمایید.

مسجد سلطان احمد

قطعا یکی از بی نظیر ترین و با شکوه ترین مسجد های جهان مسجد سلطان احمد است.این مسجد دارای ۶ مناره بسیار زیبا است.سال ساخت این مسجد بر می گردد به ۱۶۰۳ تا ۱۶۱۷ توسط شخصی به نام محمد.مسجد سلطان احمد با نام مسجد آبی نیز شهرت فراوانی داشته و علت این نام گذاری نیز به دلیل وجود کاشی های سفید و آبی است که در ان به کار رفته است.شما همه روزه می توانید از این مسجد زیبا بازدید نمایید و البته در ساعات نماز درب ان بسته می شود.

کاخ دولما باغچه

تور استانبول

این کاخ زیبا در اواسط قرن ۱۹ در استانبول بنا  نهاده شد.مساحت کاخ در حدود ۶۰۰ متر بوده و در بخش اروپایی تنگه بسمیز واقع شده است.سالنی بزرگ با ۵۶ ستون در این کاخ وجود دارد که بسیار دیدنی و زیبا می باشد. در این سالن یک چلچراغ عظم و جثهه ۵ تنی با ۷۵۰ لامپ نیز وجود دارد..اگر به تمامی ساعت های کاخ نگاه کنید متوجه می شوید همگی در ساعت ۹:۰۵ ایستاده اند و این ساعت نشان گر زمانی است که رهبر بزرگ این کشور یعنی اتاتورک در سال ۱۹۳۸ در چنین ساعتی دیده از جهان  فرو بست.شما به جز دوشنبه ها و پنج شنبه ها می توانید از این مکان دیدنی و زیبا بازدید نمایید.

مسجد فاتح

علاقه مندان به تور استانبول  می توانید از مسجد زیبای فاتح در بالاترین نقطه تپه ای در استانبول بازدید نمایید. قدمت این مسجد باز می گردد به سال های ۱۴۶۳ تا ۱۴۷۰٫همچنین رد کنار این بنای تاریخی ساختمان های دیگری از قبیل  حمام ها و بیمارستان ها و… وجود دارند که قدیمی بوده و ارزش دیدن را دارند.

تور استانبول

 

شما می توانید در این زمینه در باره دیگر تورهای زیر اطلاعات جامعی بدست آورید:

تور ایتالیا – تور فرانسه – تور اسپانیا – تور تایلند – تور پاتایا – تور آنتالیا – تور استانبول – تور بدروم – تور کوش آداسی – تور مالزی –تور قبرس – تور دبی – تور اروپا – تور گردشگری – تور کیش




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ریحانه
تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: