تور فرانسه و دیدنی های بی نظیر آن

تور فرانسه و دیدنی های بی نظیر آن

تور فرانسه

و دیدنی های بی نظیر آن

فرانسه یکی از زیباترین و با کلاس ترین کشورهای اروپا به شمار می رود که دارای فرهنگ و تمدنی منحصر به فرد است.همه ما نام پاریس را شنیده ایم و همه می دانیم که پاریس به شهر عشاق معروف است. شاید بسیاری آرزوی دیدن اسن شهر را حتی برای  یک بار از ندیک داشته باشند.حتی قدم زدن معمولی در سطح خیابان های پاریس هم می تواند بسیار جذاب و لذت بخش باشد چه برسد که بخواهید به صورت توریستی از مکان های دیدنی و مهم ان نیز بازدید نمایید.معمولا افراید که با تور فرانسه به این کشور سفر می کنند حتما و حتما سری هم به پاریس خواهند زد.

تور فرانسه

پاریس شهری زیبا که از آثار تاریخی زیادی پر شده است. از موزه معروف لوور گرفته تا برج ایفل که شهرتی جهانی دارد.از معروف ترین کلیساهای اروپا کلیسای نتردام است که در این شهر قرار دارد.و معروف ترین و گران ترین خیابان اروپا که شهترتی جهانی یافته خیابان شانزه لیزه است.پاریس را شهر مد و فرهنگ نیز می نامند و می توان گفت هر نوع مد و مدلی در پوشش ابتدا از این شهر نشات می گیرد.شما در این شهر می توانید تنوع بالایی از مسافرخانه ها و هتل ها را بیابید که در رنج ها و کلاس های مختلف اماده ارائه خدمات به شما هستند.با هم به معرفی کامل تری از چند مورد از دیدنی های این شهر می پردازیم :

اولین و زیباترین مکانی که می توانید در پاریس مشاهده کنید به نظر من برج ایفل است. برجی به بلندای ۳۲۴ متر که دارای ۱۶۶۵ پله است.این برج در بزرگداشت یکصدمین سال از انقلاب فرانسه ساخته شد. نام ایفل نیز از نام سازنده ان گرفته شده است.این برج جز عجایب هفتگانه جهان می باشد و تنها نماد شهر پاریس نیز از نظر مردم می باشد.در ساخت این برج حدود ۳۰۰ کارگر و در طی دو سال زمان مشغول به کار بوده اند.

اما به سراغ یکی دیگر از آثار معروف در پاریس می رویم و ان هم جایی نیست جز کلیسای نتردام. این کلیسای زیبا  از مهم ترین بناهای تاریخی و مذهبی پاریس است . نام نتردام به معنای بانوی ما است.معماری به کار رفته رد این کلیسا واقعا منحصر به فرد و خیره کننده است و در میان سایر کلیساهای اروپا جز زیباترین و قدیمی ترین انها محسوب می شود.در این کلیسا شما دو برج دو قلو را ملاحضه خواهید کرد که  دراای ارتفاعی در حدود ۷۰ متر هستند.ناقوسی که در این کلیسا قرار گرفته در حدود ۱۳ تن بوده و بزرگترین ناقوس در میان سایر کلیسا ها می باشد.درون حیاط این کلیسا شما شاهد تعداد زیادی از مجسمه های سنگی و قدیم خواهید بود.

تور فرانسه

تا اینجای کار فکر کنیم که تور فرانسه شما سراسر از لذت و زیبایی بوده است.حال با هم سری هم به موزه معروف لوور بزنیم. این موزه در سال ۱۷۳۹ میلادس تاسیس شد و در میان سایر موزه های معروف جهان جز پر بازدید ترین ها به شمار می رود.اکثر آثار ی که شما رد این موزه می توانید ملاحضه نمایید درابره فرهنگ و تاریخ و هنر است.از بخش های زیبای موزه می توان به همان ورودی ان اشاره کرد که دارای معماری بسیار خاص و منحصر به فردی است.

به جای حساس سفر می رسیم .بله این بخش را فکر کنم خانم ها بیش از همه می پسنند و ان هم دیدن از مغازه های لوکس و خرید کردن است. بله می خواهیم به خیابان شانزه لیزه برویم خیابانی که پر است از زرق و برق های مختلف .شما بهترین ها و لوکس ترین را تنها در شانزه لیزه می توانید بیابید.خیابانی با طول ۲ کیلومتر که در ان گران ترین برندهای دنیا در مقابل چشمان شما در حال رژه رفتن هستند.علاوه بر مغازه ها و پاساز های مدرن و شیک شما م یتوانید انواع رستوران ها و کافی شاپ ها را در طی مسیر بیابید و بهترین و با کیفیت ترین غذاهای زندگیتان را در اینجا میل نمایید.

 

تور فرانسه خود را با دیدن از تاق پیروزی کامل کنید . این اثر به یاد  سربازانی بوده است که در طول تاریخ برای فرانسه جنگیده و جان خود را زا دست داده اند.تاریخ ساخت این اثر بر می گردد به سال ۱۸۰۶ و توسط فردی به نام ژان شارگین ساخته شد.ارتفاع تاق در حدود ۵۰ متر و عرض آن نیز حدود ۴۵ متر است.

از پاریس بیرون می آییم و به یکی دیگر از مناطق زیبای فرانسه می رویم یعنی شهر شامونیکس.اولین بازیهای المپیک زمستانه در سال ۱۹۲۴ در این شهر برگزار گردید. در این شهر شما می توایندداز بلندترین کوه اروپای غربی دیدن نمایید یعنی کوه مونت بلانک.علاقه مندان به ورزش های زمستانی در این شهر می توانند از امکاناتی که برای این منظور قرا گرفته است نهایت لذت را ببرند.

اگر دوست دارید به شهری ساحلی در فرانسه سفر کنید ما نیس را پیشنهاد می کنیم. تور فرانسه شما با رفتن به شهر نیس رنگ و بویی خاص به خود خواهد گرفت .این شهر زیبا در ساحل دریای مدیرتانه واقع شده است و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.معروف ترین بخش شهر همان ساحل ان می باشد .قطعا هتل های ماسه ای ساحل نیس از زیباترین و رویایی ترین مکان های دنیا به شمار می روند.

تور فرانسه

کن نام یکی دیگر از شهر های معروف و دیدنی فرانسه است و حتما نام کن را بیشتر همراه با کلمه جشنواره شنیده باشید . بله معروف ترین جشنوراه ها در این شهر برگزار می گردد.معروف ترین آنها جشنواره فیلم کن است .شعار معروف مردمان این شهر این است : زندگی یک جشنواره است.در کنار این اتافق که باعث شهرت این شهر شده نمی توان به سادگی از کنار سواحل آرام و زیبای کن گذشت.

در ادامه در مورد جاذبه هیا گردشگری فرانسه و امکاناتی که به شما در تور فرانسه ارائه می شود خواهیم گفت و در همین بخش اطلاعات کاملیاز آژانس های ارائه دهنده این سفر نیز برایتان قرار خواهیم داد.

گردشگری فرانسه:
محیط زیست:
شاید بتوان فرانیه را جز معدود کشورهایی دانست که در امر نگهداری از محیط زیست پیشرو بوده است.این کشور همواره حفظ و نگهداری از محیط زیست را از اولویت های خود می دانسته.در سال ۱۹۱۷ وزارتخانه ای برایحفاظت از محیط زیست در این کشور به وجود آمد.از یک قرن پیش فرانسویان به دنبال ایجاد کشوری قانونمند و منظم بوده اند و البته در این زمینه موفق هم شده اند.
نیاز به گفتن نیست که کشورهای صنعتی چنین برابر سایر کشورها به محیظ زیست لتمه وارد می کنند.همانگونه که می دانید کشور فرانسه نیز از کشورهای توسعه یافته است و صنعت آن بسیار پیشرفته است ولی با این حال از نظر تولید دی اکسید کربن در دنیا رتبه هفدهم دنیا را دارد و این رتبه برای چنین کشوری واقعا عالی است.پس از آنکه در سال ۱۹۷۳ با نوعی بحران نفتی روبه رو شد ،تصمیم گرفت که کم کم به سمت انرژی هسته ای رو بیاورد.بنابر این با استفاده از انرژی هسته ای این کشور توانست تولید دی اکسید کربن را کاهش دهد و علاوه بر آن ۷۵%از برق کل کشور را از طریق انرژی هسته ای تامیین کند.محیط زیست از آن جهت برای فرانسویان اهمیت دارد که گردشگری را رونق می بخشد علاوه بر آن چون مردمی قانونمند هستند ،برای هر چیز چهار چوبی تشکیل میدهند.
یه دلیل وجود آبهای بسیاری که در مجاورت این سرزمین وجود دارد ،جنگل های زیادی نیز در این کشور درست شده اند.به طوری که حتی امروزه که فرانسه کشوری پیشرفته و صنعتی شده است ،۲۸% از کل خاک این مملکت را جنگل ها تشکیل داده اند.همچنین وجو ۹ پارک ملی و ۴۶ پارک طبیعی علاوه بر آنکه به زیبایی این کشور کمک کرده ،محافظی برای طبیعت نیز محسوب می شود.
در طی تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه های بیل و کلمبیا انجام شده است ،تور فرانسه از نظر آگاهی و هوشیاری درباره محیط زیست رتبه ششم دنیا را به خود اختصاص داده است.
صنایع فرانسه:
صنایع در فرانسه نقش بسیاری دارد و بودجه زیادی را هر ساله به خود اختصاص می دهد ولی در عوض بازدهی بسیاری هم به همراه دارد.از جمله عوامل گردشگری فرانسه می توان به وجو صنایع ناب این کشور اشاره کرد.در زمینه ساخت ماشین آلات ،تولید فلز ،ساخت وسایل نقلیه ،ساخت کشتی ،هواپیما و وسایل الکترونیکی ،نظامی ،اتمی البسه ،صنایع پتروشیمی ،مواد خوراکی و مشروبات و منسوجات و همیچنین تولید و صادر کردن مرکبات و خشکبار از جمیه چغندر ،جو ،سیب زمینی ،گندم ،ذرت ،سیب ،برنج ،انگور و علاوه بر آن در زمینه دامپروری و تولید گوشت قرمز و سفید مانند پرورش گاو ،خوک و ماهی فعالیت گسترده ای دارد و علاوه بر آنکه نیاز خود را در ان زمینه برطرف می کند ،از این محصولات صادر نیز می کند و بسیاری از بودجه مملکت را از این طریق تامیین می کند.اجناس فرانسوی از بهترین اجناس دنیا به حساب می آیند و از استانداردهای جهانی برخوردارند.

تور فرانسه
حمل و نقل وجاده ها در فرانسه:
بیش از ۸۴۰ هزار کیلومتر راه آسفالته در فرانسه وجود دارد.همچنین طول راه آهن به کار برده شده در این کشور را ۴۲۵۵۵ کیلومتر می دانند.از لحاظ حمل و نقل نیز از پیشگامان دنیاست و چون کشوری است که در عرصه ساخت کشتی ،تولید فلز و ساخت هواپیما کاملا موفق بوده است ،توانسته تمامی کشور را به طریق مختلف به هم وصل کند.این نکته در گردشگری فرانسه بی تاثیر نبوده است.کشور پهناوری هم چون فرانسه که آثار تاریخی بسیاری دارد و سالانه بیش از ۸۰ میلیون نفر را میزبانی می کند ،مسلما ا جمعیتی عظیم روبه رو خواهد بود.در نتیجه باید جوابگوی این جمعیت باشد.وجود متروها ،خطوط بی آر تی ،قطارهای سریع و سیر ،ترن های هوایی و… توانسه این مشکلات را به خوبی حل کند و این کشور را از ترافیک در امان نگه دارد.خطوط هوایی برای سفرهای بین المللی در شرکت هوایی ایرفرانس صورت می گیرد و پروازهای داخلی به عهده شرکت ایر-اینتر است.
در سال ۱۹۹۸ بیش از۷۰ میلیون نفر به گردشگری رفتند.بنابر این در آن سال این کشور توانست رتبه نخست در میان کشورهای تورستی دنیا را کسب کند و بالاتر از ایتالیا ،آمریکا ،چین ،مکزیک و انگلستان قرار گیرد.در سال ۲۰۰۶ نیز درآمدی بیش از ۴۶ میلیارد دلار از طریق صنعت توریسم و گردشگری به دست آورد و باز هم بیشترین توریست دنیا ا به خود اختصاص داد.

عوامل مهم در گردشگری تور فرانسه:
فرانسه کشوری توسعه افته است که هر ساله تعداد بسیار زیادی از توریست های دنیا را به سمت خود جذب می کند.این کشور نسبتا پهناور جز یکی از سه کشوری است که در مجاورت دریای مدیترانه و همینطور اقیانوس اطلس قرار دارد.سواحل زیبا و با شکوه موجود در آن باعث ایجاد آب و هوایی معتدل و گرم شده است.و راه را برای گردشگری فرانسه باز کرده است.
این کشور از وسعت زیادی برخوردار است به طوری که سومین کشور وسیع در کل قاره اروپا و بزرگترین کشور در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای اروپای غربی به حساب می آید.
قانونمندی و مقرراتی بودن فرانسویان در کل دنیا نظیر ندارد.مسلما گردشگری فرانسه یکی از بهترین و جذاب ترین گردشهایی است که یک نفر می تواند تجربه کند.بر طبق همه پرسی که در ۴ اکتبر ۱۹۵۸ صورت گرفت ،قانون اساسی به شکل امروزی به رسمیت درآمد.اصلی ترین چیزی که در این کشور به مرحله تصویب و اجرا درآمد این بود که بنای را بر یک کشور دموکرات طلب و سکولار پایه ریزی کنند.و مردم در تعیین حاکمیت آن نقش صد در صد را دارند.
پس از آنکه دوران قرون وسطی در اروپا به اتمام رسید ،شروع به پیشرفت فوق العاده ای کرد به طوری که در نواحی مختلف دارای مستعمره هایی شد.این اتفاق در قرون ۱۹ و ۲۰ میلادی افتاد.پس از آن هم صنعت فرانسه همواره رو به پیشرفت بوده است.به طوری که این کشور را مهد فرهنگ مدرن و امروزی جهان می دانند.این کشور هنرمندان و اندیشمندان زیادی را پرورش داده است.به طور کلی این کشور در ایجاد برخی هنرها ،اندیشه ها و پیشرفت در بسیاری از زمینه ها نقش ویژه ای داشته است.در اواخر دوره قرون وسطی و زمانی که تمامی کشورهای اروپایی در جهل و فریب خود به سر می بردند ،در آتشی در زیر خاکستر شعله ور شد.اندیشمندان و افراد کارآمد از جاهای مختلف به این کشور کشیده شدند و در زمینه های مختلف از جمله زمینه های علمی ،فرهنگی و هنری مشغول فعالیت بودند تا فرهنگ نوین و امروزی را بنا نهند.کشوری همچون تور فرانسه که از لحاظ صنعتی بسیار پیشرفته است ،از لحاظ فرهنگی و هنری خدمتی بی نظر به دنیا کرده است و دارای قدمتی طولانی نیز می باشد باید هم در رده کشورهای توریستی و توسعه یافته قرار بگیرد.آثار تاریخی در به اندازه ای زیااد است که گردشگری فرانسه این روزها حتی برای ساکنین سایر کشورهای اروپایی لذت بخش است.این کشور را می توان در کل دنیا چهارمین کشوری دانست که بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در یونسکو را دارد.شاید به همین دلیل باشد که سالانه جمعیتی در حدود ۸۳ میلیون نفر برای دیدن بناهای تاریخی ،موزه ها ،کاخ ها ،کلیساها و … به آنجا می روند.
این کشور اروپایی جز کشورهایی است که همه جوره از بهترین های دنیاست.از لحاظ بودجه نظامی رتبه پنجم در جهان را دارد و از نظر دارا بودن ذخایر هسته ای رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده ست.علاوه بر آن به دلیل وجود گردشگران و توریستان بسیاری که به این کشور می آیند ،بازار از رونق بسیار خوبی برخوردار است به همین دلیل هم فرانسه از نظر قدرت اقتصادی توانا شده است به طوری که پنجمین اقتصاد دنیا محسوب می شود.وباز بودن اقتصاد در این کشور از جمله دلایل موثر در گردشگری فرانسه است.از لحاظ قدرت خرید برابر ،این کشور رتبه هفتم دنیا را دارد و این به آن معنی است که اختلاف طبقاتی در آنجا بسیار پایین است و قریبا همه افراد جامعه از درآمد یکسان و همچنین قدرت خرید یکسانی برخوردار هستند.
فرانسه کشوری است که در زمینه استانداردهای بین المللی بسیار کوشا بوده است.این کشور برای مردم خود استانداردهای بالایی از سلامت ،امید به زندگی ،تحصیلات ،آزادی و … را قرار داده است و علاوه بر آن در بالا بردن استانداردها بین المللی در بسیاری از زمینه ها موثر بوده است.این کشور از لحاظ سیاسی نیز کشوری قدرتمند است و یکی از موسسان سازمان ملل متحد است و یکی از پنج عضو دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.این ها عواملی بودند که گردشگری را رونق بخشیده اند و آن را جذاب کرده اند.این کشور همواره از کشورهای جذاب و دیدنی به حساب می آمده و به دلیل نزدیکی به دیای مدیترانه و اقیانوس اطلس آب و هوایی گرم دارد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ریحانه
تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: